Thursday, May 6, 2010

Dendrobium Nestor - Mekar di Putrajaya...

alhamdulilah... sungguh suprise sebab walaupun baru sebulan bawa dari kampung alycia ke Putrajaya, orkid ini telah mekar di Putrajaya.... Inilah Dendrobium Nestor ... sungguh wangi... harap-harap akan terus mekar wahai orkidku ;)

... inilah dia Dendrobium Nestor ...

... zoom skit kat gambar ... kualiti gambar kurang menarik huhu ....

3 comments:

fzi said...

Salam alycia...
Cantik dendro ni...kat umah akak satu je dendro yang rajin kuar bunga, yang lain2 merajuk kot kuar daun je manjang... huhu

~~@lyci@~~ said...

ni pun nasib dia nak berbunga kak.. agaknya nak rs suasana dok bandar pulak kot hehe..

Kak hanim said...

Salam Alycia,

Terima kasih sudi ke blog akak.

Cantiknya orkid nestor tu.

Akak tanam juga nestor ni dari batangnya yang dibeli di nurseri. Rasaya dah hampir setahun lebih, baru sekarang mula nak mengeluarkan bunga.

Bila dah kembang besok, InsyaAllah akak pastekan kat blog akak. Tak tahu lagi macam mana bunganya.