Thursday, January 3, 2008

Happy New Year...

wah wah wah.. sedar tak sedar dah masuk tahun baru dah... hmmm, azam tahun baru alycia nak banyak kan lagie orkid-orkid yang ada... kalau sebelum ni alycia lebih suka kumpul orkid hybrid, sekarang nak kumpul orkid hutan pulak... sebab bg alycia orkid hutan nie adalah tumbuhan semulajadi....dan semakin hari semakin pupus.. rugi kalau kita tidak memelihara orkid ni untuk generasi kita yg akan datang....


secara peribadinya, sejak alycia ada blog orkid ni alycia rasa seronok sangat sebab orkid-orkid yang alycia kumpul dan tanam ni menjadi santapan pengunjung blog nie... walau pun tak lah banyak sangat dan tak lah cantik sangat, tapi alycia puas sebab itulah titik peluh alycia menjaga dan memlihara orkid.... terima kasih banyak-banyak di atas komen dan cadangan dari anda semua.. dan alycia pun dah ada geng-geng yang mempunyai minat yang sama dengan alycia... Alang, Kak Yong, Alifi dan geng-geng dari forum OAPM, semua nya selalu memberi tunjuk ajar dan nasihat yang berguna tentang orkid ni kepada alycia... terima kasih......


ni ada sedikit gambar yang alycia ambik masa cuti tahun baru hari tu... tak adalah gambar orkid baru pun... (sekarang orkid baru tak sempat nak beli lagi sebab sibuk sikit untuk majlis jeng jeng jeng...... tungguuuuuuuuuuu... nnt alycia war war kan hehe...)


... pemandangan pondok orkid alycia.. sekarang ni tak banyak orkid yang berbunga... semua tengah tido kot... yang berbunga pun cuma phalaenopsis ajer....

... phalaenopsis yang tengah berbunga....

... spathoglottis pun tengah berbunga jugak....

1 comment:

alang bidara said...

Alycia,

Selamat tahun baru 2008 dan "selamat jeng jeng jeng.."