Tuesday, October 9, 2007

Gambar Orkid Lagie..

ni gambar orkid yg alycia dapat dari ofismate lama dulu, kak sham.. kak sham ni memang peminat orkid.. rumah dia penuh dengan orkid... dan alycia berjinak-jinak dengan orkid pun sbb dia lah hehe.... Butterfly Pink

Spesis Vanda

Vanda Pink

Vanda Kuning

Janggut Adam

Gambar masa pergi Taman Orkid, Kuala Lumpur.. masa kursus HRMIS...

3 comments:

alang bidara said...

Alycia,

Vanda ini memang cantik dan menarik bunganya. Ada yang dari jenis pokoknya pun tak perlukan tanah, arang atau batu bata pun untuk tumbuh.

Sekadar gantung dan akarnya berjuntaian ke bawah.

Ada sepohon di rumah alang, tu kami beli RM25.00 satu di Serendah Orchid Park. Mahal la juga...tapi memang berbaloi...

~~@lyci@~~ said...

betul lah alang..
selain butterfly, alycia nak kumpul jenis vanda pulak.. setakat ni dekat rumah baru ada 2 jenis vanda.. bunga dia tahan lama kan..

alang bidara said...

Alycia,

Vanda memang tahan lama bunganya, macam Cattleya juga...

Kumpullah vanda banyak-banyak...pasti berbaloi dan tak menyesal... :)